A kereskedők számára kulcsfontosságú az, hogy a webshopos fizetések sikeresek legyenek. Az azonnali bankkártyás tranzakciók folyamata növeli az ügyfélélményt, és még a vásárlásösztönzésben is fontos szerepet játszik. Már ott eldől minden, hogy melyik szolgáltatót választjuk partnernek.
Az online fizetés lépésről lépésre
A BizPay blogja sok útmutatót, leírást kínál, amelyek segítségével tudatosan tudjuk felépíteni a webshopot és az egész fizetési infrastruktúrát. Amikor a vásárló a webshopban a bankkártyás fizetési módot választja, átkerül a fizetési szolgáltató vagy a bank biztonságos fizetőoldalára. Itt kell majd megadnia a kártyaszámát, annak lejárati idejét és a CVV kódot, vagy éppen egy korábban eltárolt kártyát is elég kiválasztania. A bankkártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, ellenőrzik az adatok helyességét, a vásárlási limitet és a fedezetet. Ha minden rendben van, a bank zárolja az összeget a kártyán, a terhelés pedig néhány napon belül megtörténik.
Ez így nagyon egyszerűnek hangzik elsőre, de sajnos vannak olyan hibák, amelyek gyakran előfordulnak a fizetés során. Ilyen például a hibásan megadott kártyaadatok. Ilyenkor egyszerűen kérjük meg a vásárlót, hogy ellenőrizze az adatokat. Az erős ügyfél-hitelesítés is problémás lehet. Az EU PSD2 irányelve szerint az elektronikus fizetésekhez erős ügyfél-hitelesítés szükséges, például egy SMS-ben küldött kód megadása vagy a banki alkalmazáson keresztüli jóváhagyás. Ha ezek a hitelesítési módszerek hiányoznak, a tranzakció sikertelen lesz.
Ha nincs megfelelő fedezet a számlán vagy a vásárló már elérte a napi limitet, szintén visszadobhatja a rendszer hibával a fizetést. Ilyenkor a vásárlónak érdemes felvenni a kapcsolatot a bankjával. A kereskedő számára az egyik legkellemetlenebb, ha technikai problémák miatt nem valósul meg a tranzakció. Ezért is fontos a megbízható szolgáltató kiválasztása.
Hogyan lesz sikeres a fizetés?
A kereskedőnek mindenképpen meg kell győződnie arról, hogy a webshopban található fizetési lehetőségek megfelelően vannak beállítva, gondolunk itt elsősorban az online payment szolgáltatások egyszerű integrálására. Az elektronikus bankkártya, virtuális számla vagy éppen más online fizetési megoldások használata szintén segíthet növelni a fizetések sikerességét.
Gondoskodni kell arról is, hogy a webshop a megfelelő biztonsági intézkedésekkel rendelkezzen, mint amilyen az SSL tanúsítvány és a PCI-DSS szabványnak megfelelő adatkezelés. Felhasználóbarát felület kialakításával még egyszerűbbé és átláthatóbbá tehetjük a teljes fizetési folyamatot.
Rendszeresen vizsgáljuk felül a rendszert
A vállalkozás fejlődésével a fizetési rendszert is folyamatosan az igényekhez kell igazítani. Igaz ez akkor is, amikor egy új fizetési módszer jelenik meg. Érdemes a technológia fejlődésével lépést tartani, hogy mindig kiszolgáljuk a vásárlói elvárásokat.